Babysit med julmusik och "The Hobbit"

En händelserik  vecka har gjort att jag inte hunnit uppdatera! Man fösöker utnyttja varje sekund nu fram tills jag ska till Sverige igen, vilket inte är alls länge till! Men all tid verkar mest gå till någon som börjar på j och slutar på -ulklappsshopping. Haha. Det är inte bra att vara vuxen och förståndig.
 
I torsdags hade jag vattengympa med fem lama tanter som knappt kunde delta vid stretchingen. Ledaren var tio minuter sen och drog då över en kvart. Hon var inte så bra men hennes musik var fantastisk. Rolling Stones blandat med underbara goa 60-tals swinglåtar! Jag postade sen alla mina julkort, så håll utkik Sverige!
Efter mycket om och men (hon fick jobba över halvtimme efter halvtimme) träffade jag iallafall Michaela för en mysig lunch på the Slug. Jag åt lasange och hon en burgartallrik. Ja, jag längtar efter mammas mat. Lite jobb ledde fram till en febrig Liv och sen Luciaträning. Julia, en mycket travlig tjej jag träffat här som visade sig bo i Wimbledon, Raynes park, följde med trots sin förargliga rethosta och vi delade med oss av olika livshistorier. Lucia börjar gå bättre nu men jag som slavar mig själv är inte nöjd förräns det är 100% korrekt och detta var sista övningen. Nästa gång sjunger vi i Brigthon, det ser jag fram emot! Måste påminna mig själv om att stryka lucialinnet i veckan...
 
Fredagen bestod av Natural Histoy Museum med Sara och Andrea, vilket tyvärr inte var någon hit. Men de hade en fin isrink med glada barn utanför.
Vi fikade och drack äkta varm choklad. Det var allvarligt smält choklad. Som fredag i vanlig ordning tog jag med TB och F på simning, sista lektionen för terminen och de var så stolta över sin certifikat! De fick också lite Smarties var av simledaren men när jag berättade för TB att vi alltid fick dyka efter klubbor i poolen när vi klarat en simskoletermin blev han lite besviken att inte han också fick det. Så vi får väl se vad jag kan ordna i framtiden... Det blev ett lugnt BurgerKingbesök eftersom Liv var hemma och var sjuk. Så vi tog med milkshake med hem till henne och så glad hon blev.
 
 
Jag drog iväg till Hyde Park direkt jobbet och gick på Winter Wonderland med Ida. Britterna är ganska maniska när det gäller julpynt. Marknaden i början var mysig, med glögg och julmusik men tivolit var totalt misslyckat med rapp och Michael Jacksson på högsta volym. Åkattraktionerna var inte allas av Lisebergklass och såg ut att kunna välta av minsta lilla vindpust. Vi ställde oss i kö till skidskoåkning men får sedan veta att ALLT är fullbokat fram till måndag. Lucky me, som inte är världen fan av skidskor och de hyrde INTE ut några HJÄLMAR!
Sen cyklade vi på Barclays cyklar (för första gången!!) genom Hyde Park och strosade på Oxford Street, kollade inte och kommenterade julpynt och skylltfönster. För att skapa extra julstämning inför filmen vi snart skulle se "Love Actually" gick vi in på Selfridges och försökte lista ut precis vart det är Alan Rickman köper guldhalsbandet till sin sekreterare... Det stank parfym överallt inte i butiken men lyxigt var det allt och jag förstår varför både Blair Waldorf och Audry Hepburn älskar Tiffany's! Sedan tog vi cyklarna tillbaka genom parken och spatserade sedan hem med vägen över Sainsburys för att hitta mjölk och pepparkakor men det slutade med den engelska fakeversionen av pepparkakor som smakar ingerfära och citron samt Pringles. När vi kom hem till Ida på Warwick Square kollade vi på efterlängtade Love Actually och sjöng med i tonerna till "I feel it in my finger...", "All you need is love" och "Jump For my love"- med Hugh Grant i ledning och skrattade som bara vi kan.

 

Vi cyklade till toppen av Hyde Park och därifrån såg The Winter Wonderland och dess nöjdespark ut såhär:
 
Lördagmorgonen började med en förvånandsvärt bra avsnitt av den nya julkalendern Mysteriet på Greveholm 2. Det bästa med hele julkalendern var att de behållt samma musik som var i ursprungliga kalendern. Sen drog vi och shoppade julklappar hela dagen. Vi åkter med en galen busschaufför hem som körde helt åt helvete och vi åkte flera varv i samma område, så nu har vi sett Big Ben ordentligt.
Vi skattade så att vi fick träningsvälk i magen - han körde verkligen helt åt skogen.
Tacos förtärdes på "Loco Mexicano" i Victoria och sen åkte jag hem för att ta mig an paketinslagning. Hemma i Wimbledon blev jag bemött av glada barn som jag insåg har blivit insprirerade av mig och mitt snack om pappers-snöflingor. TB hade gjort sina försök i att klicka papperssnöflingor och klistra upp på fönstret. Han hade inte riktigt lyckats men övning ger färdighet. Sen byggde vi The Hobbit Pussel vilket var skitsvårt. Efter en timme gav vi upp. Sen mös vi lite med en julsaga och sedan var det sovdax även om Liv stretade emot lite.
 
Nu ligger jag och lyssnar på julmusik och taggar imorgon för då ska vi till The Making of Harry Potter!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0