BRIGHTON

Klockan 11 gick bussen mot Brighton och nervös var jag allt. Lingonkransar, Lucialinnen, och ljusmanchetter med fusktext på var packat samt massa choklad! Det var en 2 timmars bussresa dit men det var det värt. Sommarväder mötte oss den decemberlördag och vi såg till och med små barn som badade fötterna i detta iskalla havsvatten. Kyrkan välkomnade oss med kyla men rykande varmt kaffe! Nervositet blandat med spänning blandat med lycka för att det snart är jul fyllde alla och så snart vi tände våra ljus och sjöng de första tonerna på "Sankta Lucia" kände jag att julen står för dörren. Allt var superkul och det enda som syntes i den kolsvarta kyrkan var kantorns ficklampa som gungade i meloditakt och våra vita stearinljus. Efteråt var det, hör och höpnad, mer fika, dans kring granen (som inte existerade), dock skippade vi detta och satte oss ute på en bänk och njöt av havsluften, med fika i handen såklart. Bussen tog oss mot en mysig restaurang där vi möttes av trevlig personal, utsökt mat och roliga crackers! Vi sjöng Staffan Stalledräng för den brittiska personalen som tindrade i ögonen av lycka och drack rött vin så det sjöng om det också. Påvägen hemmåt fick vi ta del av den vackra julbelysningen som prydde Brighton Piren. Det är en stad jag ska återvända till en varm vårdag.
Framåt 23 var jag hemma igen och nu ligger jag här i min säng och försöker ignorera det mullrande och bullrande ljudet från vad jag tror är värmepumpen som just är bytt. Något måste vara fel men tydligen verkar ingen i familjen märka något. Inatt kommer öronpropparna väl till användning...
 
En underbar dag i London, jag menar Brighton, och nu kommer dagarna flyga iväg!
 
 
 
Reastaurangen välkomnade oss med paket och specialgjorda luciamenyer!


I de små julklappspaketen som låg på borden ( ser ut som smällkarameller och alla håller armarna i kors och bildar en ring för att dra upp/öppna the Crackers) fann vi dessa vackra hattar samt varsin liten present i form av en solfjäder eller pussel eller som jag ett miniskohorn...


 
Finaste menyerna tillägnaden bara oss





Utanför Restaurangen i Brighton
Johanna, Mia & Linnea
Vi satt förövrigt vid Restaurangägarens fru vilket ledde till "The Wine is on the house" 
- det gillar vi fattiga au-pairer
 
 

Här är listan igen                                                     Checklista

- Winter Wonderland i Hyde Park                                  X
- Titta Love Actually                                                     X
- The Making of Harry Potter                                         X
- Se Tomten och hans riktiga renar i Victoria                  X
- LUCIA                                                                      X
- Trafalgar square och den norska stora julganen            X
- Brighton                                                                   X
- Sjunga i Westminister Cathedral
- Bio (Skyfall eller Gambit)
- Baka Pepparkakor                                                     X
-- Pepparkakshus                                                        X
-- Baka Knäck                                                             X
- Övervaka Norska exams                                             X
- Familydinner och överraskning tillsammans med barnen
- Jul-spel på barnens skola!                                          (tyvärr kunde jag inte gå dit)
- December och JULKALENDEN                                   X


Kommentarer
Cissi

Bästa dagen på länge!

Svar: Helt underbart!
Amanda Buckhult Sundell

2012-12-09 @ 12:48:40
URL: http://cissiLaurila.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0