Camden, Southwark och halsont

Efter att ha fått ett sms av Ida klockan 08.02 "Jag kom just hem" åkte jag och Sara till Camden ensamma och vi vandrade runt och gjorde bästa fynden. De sista julklapparna är klara och vinylskivor är inhandlade! Gjorde världens fynd för 3 pund styck. ABBA, Simon and Garfunkel och en julskiva!
 
Sen åt vi riktigt ostig pizza. Mysigt promenerande på Londons julpyntade gator! jag tog tuben mot London Bridge och Southwark Cathedral där vi uppträdda med Luciatåget i den vackert valvade kyrakn med bästa akustiken på länge. Det var som att tonerna inte försvann ur i tak-valven! Det var vackert, juligt och flera stämsånger ger verkligen rysningar.:)
 
Idag har jag varit halvt sjuk men ändå jobbat: väckt tjejerna samt tagit hand om en sjuk TB hela dagen (med tagit hand betyder det att han har tittat på tv och jag har städat mitt rum). En riktigt lugn eftermiddag där Jeanne kom hem efter sina exams, hon hämtade barnen och sen gjorde vi lite julpynt! Efter att jag lekt ordentligt med barnen och dansat till julmusik gick jag ut för att träffa Julia för lite middag. Vi hade supermysigt och delade underbara historier om knstiga människor! Nu ligger jag och lyssnar på Musikhjälpen och önskar att jag var i Sverige! Bara en vacka kvar. Jippi :)
 





Måndag i London!




Fick förresten ett mysigt julkort på Posten idag från min kusin Sandra! ÅHH SÅ GLAD JAG BLEV!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0