Let it snow

Jag ser det snöar, Jag ser det snöar! Här snöar det för fullt och för första gången på flera år njuter jag av snön som bara den.
 
 
 

Igår bakade jag snickers och julstädade ännu mer (tycks vara det enda jag gör sedan jag kom hem). På kvällen träffade jag Bella, Jossan (som båda kommer flytta till London med mig i januari!!) och Linn för att ta tåget mot Jönköping och Happy Hour på Bongo Bar. Vilka träffar jag där om inte mina Londonflickor Mia och Ida! Mia kommer också tillbaka till London i vår men tyvärr inte Ida. Det gör mig ledsen bara av att tänka på det. Men jag har minsann hittat en riktig vän i detta underbara (landet-)tjej! Känns så bra! Vi ölade och dansade vilt hela natten på Olearys (som börjar förvandlas till samma köttmarknad som Centrum Bar)! Trött så att jag kunde somnat i en snödriva åkte vi hemmåt och jag gled på något konstigt sätt fram på mina klackar upp för Buckhultbacken. Superkväll! Nyår kommer bli fantastiskt! Ska baka Baileystårtan nu i veckan...
 
Idag har jag slappat och en viss huvudvärk har börjat komma ifatt mig såhär mot kvällen som ska bestå av julfirande hos grannarna! Ska bli mysigt att träffa Gustafssons igen. Jag längtar till tomtegröten, det var ett årsedan men ack så välkommen den är igen!
 
Snart är det julafton!
Puss på er alla mina underbara läsare
Hoppas vi ses snart ;)
 
Peace Out /Buckhult
 
 
När detta händer vet man inte hur man ska reagera:
Om någon undrar över stickorna som håller bocken upprätt kan Moses Holmberg svara på detta. Nyår 2012 satte sina spår....
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0