Lucia i Westminister Cathedral

Luciatåg i den gigantiska Westminister Cathedral måste defenitivt muttrat upp de 1800 personerna i publiken i dagens regnrusk. Åh så vackert. Jag hade velat se det själv men det gick inte eftersom jag deltog i detta makalösa firande. Jag hoppas man kan få bilder av någon. Det var supermysigt. Luciatåg i London är något jag verkligen är glad över att jag orkade hålla i. 
 
Innan Luciat idag träffade jag Sara för att säga hejdå. Hon flyttar hem till Stockholm på söndag. Känns väldigt trist men jag hoppas hon blir lycklig i Sverige!
 
Nu är jag fullkomligt däckad i sängen av utmattning och bara längtar till imorgonbitti då jag ska få vara utsoven (förhoppningsvis). Imorgon väntar lite småshopping och Luciafest!
 
4 dagar kvar hem till Buckhult!
 
 
Längst fram är 4 trappsteg upp. Några meter in är det två trappsteg till (där stod vi i luciatåget) och några meter bak igen finns ytterligare 4 röda sammetsklädda trappsteg upp till altaret. Kyrkan var magnifik. Totakt svart med bara 60ljus tända i luciatågets händer och luciakronan. Att vandra längst fram tog hela Sankta lucia sången 4 vändor!! Det var långt att gå...


När jag kom hem till Wimbledon, utsleten som bara den, fann jag ett julkort från mina kära Buckhultsgrannar! TACK! Ses snart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0