Näst sista fredagen innan jullov

Jag gick upp tidigt och tog med mig Liv till den norska skolan men istället för att gå hem stannade jag kvar där och "jobbade". Två norska kvinnor i 40årsåldern satt och gjorde norska matteexam och jag övervakade så att inget fusk skedde. Från klockan 8.45-13-15 satt jag alltså¨på en stol och läste min bok. När rumpan domnat bort var tiden ute och jag fick 40pund och ett norskt GodJul! Inte illa pinkat:P
 
Jag tog med mig den lilla galningen hem och vi hämtade upp de andra två och gick och simmade. L är verkligen en galenpanna i vattnet. Hon hoppar och gör de mest absurda magplask jag har sett och ändå är hon nöjd och glad, trots att hon mestadels av tiden är under vattnet. Tänk om man var så modig. Burger King var nästa stopp och barnen älskar att sjunga "We wish you a merry Cheesemus.." när jag köper min favoritburgare. Då vi kom hem började de titta på Freaky Friday och jag gjorde min sista sysslor.
 
Ida dök upp och vi hade jättemysigt med Anastasia, HarryPotterChokladGrodor och öl! Det blev en lten promenad på kvällen i och med att jag följde min lilla vän från Lekeryd till tuben och igår kväll upptäckte jag att det inte var särskilt kallt ute. Det är konstigt hur temperaturerna kan skillja så mycket från dag till dag. Sverige har väl sisådär -13grader utan att övetrdriva...
 
Idag ska jag till Brighton och gå luciatåg! Jag är supernervös!
 
10 dagar kvar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0