Sankta Lucia

Morgonen började med ett fint (obegripligt) norskt lucia tåg. Men ack så söta de var.

Dagen fortsatte med att jag lunchade och strosade runt med Michaela i Wimbledon halva dagen. Vi drack upp hela min julmust på gatan. Mycket mysigt.
 
 
Sedan jobbade jag i tre timmar och jag börjar inse att barnen har
börjat gå varandra mer på nerverna, frågan är hur man löser detta. Min lösning idag var att de fick titta på Björn Bröder på min laptop. De var nöjda. Vid 5 sprang jag iväg för att hinna till lucia. Glömde allt påvägen och fick springa tillbaka 2 gånger, barnen tyckte degtta var underbart kul.
 
Våra luciatåg för kvällen var så stämningsfulla och stearinfyllda. Något konstigt drag fannsi kyrkan och det slutade med att lucian fick stearin till och med på ögonfransarna, starkt jobbat. "Sjung faddedudeligadullandej" Imorgon är det Westminister Cathedral som gäller :D

Sverige Snart!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0