Sista kvällen i London 2012

Har just haft den enklaste jobbdagen på urminnestider.
 
Först hade jag min sista vattengympa. Tyvärr med en skrikig superkort tjej som tyckte hon sjöng bättre än artisterna på skivan och till bardrumsakustiken blev det outhärligt. Varje kick eller boxning riktades mentalt mot hennes ansikte. Nog om tråkigheter. Sedan kom jag hem och packade klart allt och placerade familjens julklappar under julgranen! I solskenet gick jag för sista gången år 2012 upp för den långa backen till Barnehagen och hämtade Liv. Jag fick sedan springa med vagnen för att hinna hämta Freyia. Väl hemma blev det toast och Disney Channel och mys i soffan. Liv ville till och med sitta och gosa i mitt knä, vad har hänt med den lilla lockhåriga ungen? Vi avslutade kvällen med den godaste lamm-steken jag någonsin har ätit. Huset doftar fortfarande av vitlök och rosmarin! Till "pudding" åt vi pumkin-cupcakes som är såå goda och sen sa berättade jag för familjen att en liten fågel viskat till mig att det fanns paket under granen som behövde öppnas i kväll. Barnen blev helt till sig.
De fick handgjorda smålandstomtar som de älskade. Liv fullkomligt avgudade den. Hon tog sin helvita tomte med röd näsa, döpte den till Lucy och sover nu med den i sängen! Så gulligt. 
Fick en liten present av dom med i form av det bästa man kan tänka sig som fattig aupair -- Krogenpengar! :P
 
Nu ligger jag här med min apelsinjucie och bara väntar på att det ska bli den 18 december så jag får åka hem!
 
Tack för den här hösten, London. Ses i vår!
 

Spiderbaby med sin tomte "Lucy". Hihi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0