Söndag i Soho

Det har varit en lugn solig dag som tillsist övergick i kalltregn och åska... Jag tog en riktigt lång sovmorgon och sen åkte jag och Michaela till Soho och träffade Ida för en Sista Måltid. Thaimaten var supergod och vi slog även till på lite god lyxig glass efteråt. Blåbär och After Eight smak, Mmm! Medans vi satt och åt vår glass på en mysig servering kommer världens åsksmäll och Michaela ryker till och får hela bordet att skaka. Hon var ungefär lika rädd som min mosters hund brukar vara vid åska. Enda skillanden är att denna stora hund försöker krypa in under soffan men får bara in huvudet... Fast hade det funnits en soffa hade nog Michaela tagit chansen. Det blev ett kramfarväl och nästa jag jag ser Ida är i Sverige och Michaela den 7 januari. Kändes så konstigt att säga God Jul och Gott Nytt År. Sedan åkte jag hem och åt ytterligare glass med Per och barnen; till All I Want For Christmas Is You! Barnen har verkligen börjat älska den!
 


Underbar juice!








"Vad har du för en sten?"
- " Det är en Lapis Lazuli. Den är bra för att komm ihåg saker, eller vad det nu var..."
Mysteriet på Greveholm 1996.



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0