Sverige och snö

Mitt hemland levererar ca 3 minusgrader och 30cm snö. Och till mitt förtret vill jag bara ha +1 grad så jag kan göra en snögubbe för en gångs skull, men icke sa nicke. Mamma och jag är hemma hela dagarna och julfixar och även lillebror min verkar komma hem oroande tidigt från skolan. Har man inga lektioner alls längre? Vad jag minns, var det alltid mörkt när jag kom hem från skolan på vintren... Det är tomtar från topp till tå i hela vårt hus och två granar har vi lyckats baxa in trots pappas motsägande uttalanden och gnällande. Nervösa lilla pappa.
 
Igår damsög och torkade jag hela vardagsrummet innan kl 10 på förmiddagen. Men innan dess överraskade jag mamma med jättelyxfrukost framför julkalendern. Alla behöver pysslas om ibland! Med WHAM! på högsta volym bakades knäck och hundratals paket slogs in och snörades med kärlek. Åt enunderbar ChilliConCorne och sen fikade jag med min kära pojkar Ian och Igor och Linn! Kokosboll och Chai Latte för 55spänn!!! WTF. Till och med London är bättre för min plånbok. Det var så mysigt det kan bli.
Oj, glömde säga. Abbe och jag högg en gran igår också! 
 


Idag stod jag i bakomatkö bakom 25pers hela förmiddagen sen gjorde jag struvor och julpyntade ännu mer.
Fransk manikyr gjordes i assistans av mamma men jag mitt pucko tvättade håret inna nagellacket hann torka. Såg rent ut sagt förskräckligt ut.  Pappa och jag gjorde en gemensam julhandling och han har alltid samma panik vid självscanningen då man ska betala med kortet. jag såg svettdroppen börja röra sig ner för pannan... hihi. 
Sedan åkte jag raskt till min namntvilling Amanda och klippte mig! Jag kan dra fingrarna genom mitt hår utan att fastna i en tova!!! Men det är mycket kortare nu! Nyklippt hår är gött.
 
 
 
Jag har lite ont i magen av mammas päronlikör-fudge men attans vad hög klass det är på den. Skulle kunna vinna vilken godistävling som helst!
Imorgon ska jag flytta ner min vinylspelare så vi kan spela julvinyl vid granen! :D På kvällen är det Bongo Bar i Jönköping som gäller med mina fina Nässjötjejer och ida kommer dit också! :D Jag saknar henne redan.


Kommentarer
Linn

Älskar att jag är en av dina pojkar. Puss!

Svar: hihi! Ofc you are babe!
Amanda Buckhult Sundell

2012-12-21 @ 15:19:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0