Trafalgar Square - Torsdag

Igår var ytterligare en dag då jag inte gjorde någonting och ändå rinner tiden iväg utan att stanna upp ens för en sekund. Jag hade min älskade vattengympa igår och gaymannen som är ledare (förövrigt samma man som var den gången dt blev brandlarm och vi fick springa ut på gatan i bikini) är gelt underbar. Hans rörelser går inte beskriva hur feminina som är. På stretchingen gjorde han min dag. Istället för att lyssna på Will You Still Love Me Tomorrow med Amy Winehouse valde han All I Want For Christmas Is You istället. Jag började genast sjunga och han tittade på mig, log sitt gaysmile och ropade ut "Och givetvis får man sjunga med!". Underbara britter.
Jag shoppade lite för första gången på en evighet och lyckades roffa åt mig en sådan underbart fin röd klänning. Men mitt bankkort grät när jag betalade, det vet jag. 
 
Eftermiddagen tog jag Liv till simning sen åt vi alla. Till efterrött blev självklart knäck, som barnen älskar. Sedan åkte jag och baakde pepparkakor med massa fina människor i Svenska Kyrkan! I brist på kavlar fick vi använda tomma vinflaskor...Haha. Det var mysigt och julstämningen börjar arta sig nu.
Dessvärre när jag kom hem ahde ett av barnen blivit magsjuk... Jag ska gå och köpa handsprit idag.
 
 Så här mycket snö fick vi i London igår...

Ida älskar pepparkaksdeg... :D
 
 
Idag ska jag, mamman och barnen åka till Trafalgar Square på Christmas Lightning (tändning) av den stora granen som Norge skänkt hit. Åh vad mysigt det ska bli.
 
Nu ska jag till gymmet och sen ska jag luncha med Michaela! Good day. Dock kan jag fortfarande inte sova om nätterna... Ikväll får jag nog tacka ja till det där glaset vin innan jag somnar.
 
12 dagar till SNÖN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0