Min dag på Hogwarts

Kära London, Kära Sverige. Jag har varit seg på att uppdatera, jag vet...
 
Nu är i alla fall vackra, mysiga december här med "värme" och "ljus". Kanske snarare raka motsatsen men allt känns så mycket lättare sedan man bläddrade vidare i kalendern från November till December.
 
I söndags mina vänner, var jag med om något jag har drömt om så länge. Trots att jag inte fått något antagningsbrev åkte jag till HOGWARTS! Det var helt obeskrivligt vackert.
Ida och jag började dagen med att vandra från Victoria till Sloane Square på massa små julmarknader. Vi såg tomten och två livs levande renar!
Sedan vandrade vi hela vägen till Tottenham Court Road, hälsade på Mr Freddie Mercury i sin guldkostym och gjorde ett kort besök på Primark innan vi åt på vapiano- bästa pastan Frida: den var verkligen supergod med räkor, spenat och massa vitlök! Sen åkte vi till Watford Junction och möttes av denna vackra syn:

Denna ljuvliga dubbeldäckare tog oss till The making ocf Harry Potter studio tour.

En Superstor byggnad med flera gigantiska foton av scener ut filmerna
Våra fina biljetter!

Vi möttes av underbar julstämning!


En HP-shop där jag köpte en svindyr chokladgroda (med Dumbledore-samlarkort) och Every Flavoured Bertie Beans :D Ni Ser Ipoden som hänger runt halsen? Den innehåller en digital-tour med ingen mindre än Tom Felton (Draco Malfoy) som berättarröst!
 

The Cupboard Under the Stairs

Tack Jo för din unika genuina saga som trollbundit mig totalt!


PåVäg in i the Great Hall...


Mäktigt! Och underbart julpyntat




Min makes peruk!





























 










Tom Felton avsläjade på den digitala guiden att en överraskning skulle komma. Och vilken överraskningen sen. Vi kom in i ett stort cirkelformat rum och fann detta. Hogwarts är helt bedårande vackert!! Jag grät till och med lite.


Detta var en gigantisk bildbomb, men jag ville bara dela med mig av hur underbart det var!

Tack J.K Rowling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0