Baddijaa dancing in november - never has a rainy day...

Idag var det hör och häpnad REGN här i London. Det trista och gråa vädret får en att tappa modet lite. Men Michaela och jag fixade detta genom att äta Ikeagodis till tända kaneldoftande ljus och titta på Hundtricket. Jag grät nästan ibland. Man kan verkligen sakna Sverige- Bara tre veckor kvar innan jag ser mitt Småland igen. M och jag hade supermysigt, synd bara att vi är lediga samtidigt så lite...
 
När jag hämtade Liv på den norska skolan fick jag veta att jag nästa vecka ska övervaka två kvinnor som ska göra en norsk-exam. Jag ska sitta och titta så de inte fuskar i 4 timmar - lättförtjänta (välbehövda) pengar! Eftermiddagen  visade sig med ett stycke sjuk au-pair mamma. (Jag tror min morotsoppa gjorde henne gott i alla fall) Så jag och fick ta hand om barnen och valde att göra en myskväll utav det. Alla barnen fick ta med sina täcken ner till soffan och där tittade vi på¨underbara Föräldrafällan med Lindsey Lohan, (innan hon blev galen.) Sen fick jag nästan dra de tre norska varelserna ur soffan och upp i säng. Sen har jag myst med tända ljus, serier och skypeat och pratat med pappa som helt oväntat ringde. Sånt blir man så glad av! 
 
Imorgon ska jag ut på julklappsjakt i Wandsworth!
Jag ska även ta mig an den sista finishen på julkorten så att de kan bli Signed-Sealed-Delivered i December!


Freiya - Torbjörn tappade en tand förra veckan) - Liv



Mys på mitt rum!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0