Buckhult i mitt hjärta

Hej mina trogna bloggläsare. Vet ni var jag sitter nu? Uppe i luften. Nej jag har inte lärt mig att flyga på en Nimbus 2000 än men jag har däremot lyckats köpa mig en flygbiljett med Norwegian där man får gratis wifi!
 
I helgen har jag varit hemma i mitt älskade Buckhult. 
 
För en gång skull hade jag tur på min flygresa hit. Jag landade en kvart tidigare än utsatt i Göteborg och kom därför till Jönköping i tid för att hinna med en kebabpizza med min bror. Vi mötte upp min far på A6. Jag bytte mina Scullcandy hörlurar för sjunde gången på samma kvitto (älskar att sno pengar av Elgiganten) och sen bunkrade vi upp oss med massa OLW chips, ostbollar och FRESH ISLAND DIPSÅS! Ett stopp i Nässjö var självklart och sen fick jag köra hem till Buckhult. På höger sida av vägen. Det gick bra!
 
På kvällen kalasade vi med Kyckling, Potatis och Julmustsås - mitt önskemål! Och Doobidoo såklart. Mamma somnade i soffan<3
 
Lördagen bestod av traditionell grilnning vid vår egenbygda grillplats i skogen (vid en jaktstuga som placerats dit och den är så malplacerad den kan bli i en grön granskog. Den är illorange och ahr tidigare stått i någon skog i Bordafors därför har några smarta ungdomar naturligtvis klottrat på den. Ordet "BögHora" står så vackert skrivet på väggen mot grillplatsen. Underbar läsning. - Den ska målas om. Något århundrade.) Nässjö Chark korv är en miljongånger godare än den köttfärsstoppade korven som finns i England. Riktigt äcklig. 
När eftermiddagen smög sig fram fick vi besök av min kära moster, Freddan, Tilda och Ted. Och jag hade glömt hur mycket de barnen kan prata. Haha. Förlåt all för att JAG aldrig kan hålla tyst. Tilda har ärvt precis samma gen. 
Kvällen bestod av öl, vin, hjortstek och vitchokladmousse och självklart Så Mycket Bättre. Det avr Ugglas kväll! Vem vill missa då? Mannen med krullet är pappas idol. 
 
Söndagen var vilodag. Linn kom och deltog i Tacoskvällen, henne saknar jag som bara den och sen tittade Abbe och jag på Beck. :)
Idag tog mamma en lång sovmorgon fram till lunch, vi tog en långpromenad på morgonkvisten och uppenbarades i solsken och sedan gjorde hon godaste soppan. Med racerfart skjutsade pappa mig till Göteborg efter jobbet och nu har jag snart flugit i en timme. :) Med tomteskum, Geisha och lite tvserier ska jag nog överleva hem (herregud, hem?) till London. Här kommer massa oviktiga bilder!
 
 Oj Wifiet var visst jättesegt så bilderna får jag ladda upp sen när jag är framme i Wimbledon!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0