En 14-timmarsdag -.-

14 timmar och 10 minuter bestod mitt arbetspass av idag. Det är inte mänskligt. Men som ett av barnen sa "du valde jobbet själv" och det gjorde jag ju faktiskt, men jag kanske inte signed up for 14h/dag.
 
Haft sista jobbdagen för veckan, sista jobbdagen för deras höstlov. Så skönt. Nu kan jag pusta ut. 
 
Dagen har bestått av väckning; där jag hittade tre socker-hungover barn med glowsticks, så vi hade alla mys i freyias säng, i ett mörkt rum med massa glow sticks på morgonkvisten. Sen fick vi alla gå i 30 min för att lämna Liv och 30 min tillbaka. Jädrans vad jag ska bli vältränad! F och TB satt och spelade HarryPotterLegoWii hela dagen. Jag gjorde pannkakor. Vi hade pannkakskalas och gick sen för att hämta Liv igen. Alla sprang hem med sina paraplyer och pekade och skrek olika trollformler, för allt de ville var bara att komma hem till sitt wii. haha. Jag kan ju erkänna att jag inte precis försökte dra dom från tvn, det var ju ändå Harry Potter! Sen hade vi tacosfest. Jag slängde i dom i badet, okej jag var inte så drastisk. En kvar senare kommer jag in och TB har näsblod; ena sekunden älskar barnen varandra och i nästa har de i princip gett varandra en snyting. Oh my. 
Och nu, nyss, slutade jag. Efter klockan nio på kvällen. 
 
Imorgon blir det den himmelska buffén igen och tjejmiddag och lite välförtjänta drinkar och krogen i Camden!
 
 
Hade ingen bild från idag så jag lägger upp en svettig pic från Lisas och min Gymdag. Mitt gym stalkar henne nu... hihi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0