Fredag 23.11

Morgonen började med gröt i vardaglig ordning, på något sätt är det godare att äta havregrynsgröt här än hemma... Jag tog stammis-tuben mot Notting Hill Gate där jag mötte upp Sara på en helt underbar Jamie Oliver butik där de lagade mat i mitten på en stor väldoftande köksö och prylarna där inne fick en verkligen att vilja köpa en egen lägenhet att inreda! Vi fortsatte ner på PortoBello Road där marknadsstånden började sällas fram inför morgondagens veckoliga stormarknad. Det doftade creps till små trubadurer som stod utplacerade med ojämna mellanrum. Vi köpte lite julklappar här och var och tittade på allt och inget. Mest prat kan jag väl erkänna.. Men vi hittade The Famous Book Store från Filmen Notting HIll; dock har den nu förändrats till det lite tråkigare...
 
Amdrea mötte upp oss och vi köpte lunchbaguette och diverse drycker samt en onyttig muffin för min del-.- blåbärsmuffins är min svaghet. Och vi tjötade lite till. Sara bjöd på oanade talanger:
 
Notting Hill bjöd på vackra byggnader

Och vad hittar man i Notting HIll om inte vinylskivor. Denna sötnos finns nu i mitt rum och jag längat till min vinylspelare i Sverige:
 
På eftermiddagen tog jag med de två stora barnen på simning. Två par simglasögon lyckades jag lägga på en bäck i fem minuter och sen blev de stulna. Man hatar verkligen människor ibland. När jag anmält detta till receptionen och ringer för andra gången för att mina bikitopp glömdes kvar skrattade han åt mig. Det är tur att man kan glädja någon med sina klumpiga misstag. Fredagliga burgerking blev nästa stopp och sen filmkväll med Hocus Pocus, där Sarah Jessica Parker spelar en häxa som kan sjunga (WTF?) och alla satt och bokstavligen höll ögonen öppna för att inte somna innan filmen var slut. Nu sover de så djupt som bara barn kan.
 
Jag pratade med mamsen i telefon vilket var mysigt. Bara 25 dagar kvar.
Nu ska jag titta HarryPotter för nästa vecka ska jag till Harry Potter världen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0