Lördagskväll som heter duga

9 flickor. 8 år gamla. Engergifyllda till tusen. Ljusa skrik. = Låter som en skock elefanter på Freyias rum. När jag kommer in med min röda gitarr höjd decibelnivån ännu mer. Efter att jag hade spelat mina låtar kände jag sån jävla eufori. Det var riktigt kul. Först My Boy Lollipop, sen Mamma Mia (som i princip alla 8 åringar kunde texten på) och avslutningsvis med Beat It. Barnen var galna! Totalt Galna! Och som dom sjöng och vissade till och med dansade! "Why are you not on X-factor?", "10points!!", "A 100 %!". Det var riktigt gött. Sen fick jag dessutom en litet reward (som konstigt nog användes upp under kvällen...inget sparande här) och Freyia sa "Pappa säger tusen tack" och så fick jag en sedel och alla andra barnen var superfascinerade av att hon kunde prata ett annat språk med mig.
 
Jag övergav mina miniflickor och begav mig mot norr och rättare sagt Hampstead, hem till Ian. Eller hem till familjen han bor hos tillfälligt. En underbar judisk familj med supersköna söner. Teddys hår var en kopia av Luke Pritchards i The Kooks - helt freaking amazing curly! Vi gick på en jättestor Bonfire i ära till att Guy Fawkes en gång försökte bränna ner House of Parlament men istället blev bränd på bål. Det var Queen och massa musik på högsta nivå och vi sippade Mulled Wine (glögg) och åt burritos till ett av de mäktigaste fyverkerierna jag har sett! Tillsammans med Ian, Igor och Jossan; då mådde man! Inte nog med det så passerade vi Liam Gallagher påväg ut till puben!!!
 
Så här fint upplysta var träden!

Fyverkerierna som var helt galna!
 
Puben hette The Bull and Bush och det var fullkomligt knökafullt. Jossan och jag flirtade lite med den trevliga bartendern och sen joinade vi Ians vän teddy (17år men med en öl i handen på nen pub) och hans polare vid ett bord utomhus i det kalla. Fråga mig inte hur men en timma senare anlände vi till en (död) hemmafest i Golders Green, London. Jag kan inte förklara hur mycket vi skrattade när vi kom in i huset. Det såg för jäkligt ut rent sagt. tex hängde detta på väggen:
WTF liksom!?!

Sen blev det som vanligt, precis som i Nässjö fakitskt, när 117åringarhar med alkohol att göra: drama. Två ambulanser anlände, har fortfarande inte förstått varför det var två, för ett tjej hade satt sig på en glasbit och hade ett stort jäkla hål i benet. Allting löste sig så ingen mer skada skedd. Vi drog till Pizza Hut och åt en svindyr pizza innan jag och Jossan satte oss på vår madrömsbussresa hem. Nattbussen tar verkligen för lång tid.
 
Idag sov jag för första gången på en evighet, länge! Nu ska jag ner och äta frukost och sen dra iväg på luciaövning och sedan åka till det lyxiga huset i Victoria och titta på harry Potter och Fången från Azkaban på storbild!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0