Prata är alltid bäst

Jag åkte till Wandsworth och Southside (köpcenter) och kom ut helt pank på nästa veckas lön också. Det är tur jag ska jobba extra på den norska skolan nästa vecka. Inget jag handlade var till mig utan detta var min "givmildhet" (som Ida kallar det) till julklappar åt min vackra familj i Sverige. En hel förmiddag spenderades alltså en bussresa bort och sen slickade jag sista brevet för mina julkort som ska postas imorgon. Innan jag gick för att hämta F & TB till tennis bad jag att få pata med Jeanne ikväll och att det var viktigt... så ont i magen som jag hade av nervositet efter jag sagt det, var längesedan jag hade.
 
De är galna i julpynt i alla köpcenter...

Tennisen bestod av mig tragla lucia stämmor och texter - folk undade nog vad jag höll på med. Men ska det va så ska det va. Har man gett sig in i leken får man leken tåla. Vi kom hem och kaosade ihop lite pommes och korv. Hade en supermysig middag med alla utom pappan. Sen lades barnen medan jag tog hand om köks-sakerna. Det är väldigt avkopplande att ibland inte behöva ta hand om barnen fast man jobbar. Jag förberedde mig för mih "öl-date" med Michaela och återvände sen till det dödsdömda köket. Eller så kändes det i alla fall, eftersom jag visste vad jag skulle behöva säga. Jeanne verkade tro att det hänt något allvarligt och när jag berättade att jag inte kan stanna till slutet av Juli utan max till början av Juni blev hon så lättad. "I thought you were gonna leave us after Christmas!". Istället berömde hon mig för att jag tänkte så vuxet och ville ta mina kommande studier på allvar samt att hon förstod att jag måste tjäna pengar under sommaren för att klara mig. Hon sa att det var synd att jag behövde åka alls för de ville ha lvar mig för alltid. Och sånt blir man alltid så glad över att höra. Tydligen är jag ett bra exempel för barnen både med jobb-etik och mitt sociala liv. 
Lättnaden efter att jag sagt det var obeskivlig. En tiokilos klump försvann från magen. Nu är allt upp till familjen och jag kommer åka hem emellan april-juni. Troligtvis första juni någon gång. Detta känns riktigt bra nu.
 
Innan jag åker hem för jullov ska jag:
 
- Winter Wonderland i Hyde Park
- Titta Love Actually
- The Making of Harry Potter
- Se Tomten och hans riktoiga renar i Victoria
- LUCIA
- Trafalgar square och den norska stora julganen
- Brighton
- Sjunga i Westminister Cathedral
- Bio (Skyfall eller Gambit)
- Baka Pepparkakor 
-- Pepparkakshus
-- Baka Knäck
- Övervaka Norska exams
- Familydinner och överraskning tillsammans med barnen
- Jul-spel på barnens skola!
- December och JULKALENDEN (om det inte går att titta på svtplay.se kommer jag stämma svt)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0