Tisdag 13.11

En fet sovmorgon började min dag. Halv 12. Det är inte ofta man får sova så länge när man jobbar som aupair och bor i ett hus fullt av barn som inte vet hur man pratar med små bokstäver...
Jag lunchade med en ny svensk aupairtjej här i Wimbledon som heter Michaela, en riktigt härlig tjej! Självklart visade jag henne Wetherspoons utbud och min brunch blev en hamburgetallrik, hehe. Hon har varit här i en vecka och ack vad jag känner igen mig i den hemlängtan hon beskriver. De två första veckorna gick verkligen bara ut på att överleva. Sen ordnar det upp sig. Jag har hunnit med så himla mycket nu när jag tänker efter...
Imorgon ska jag visa Michaela Tooting och Poundland (bästa affären i hela världen)
 
På kvällen åkte jag till Primark i Hammersmith för att möta Ida! Primarks personal var otrevlig och jag hade en stirrande indisk tant med ett snett öga som följde efter mig. Det var sjukt läskigt och jag blev på riktigt dåligt humör.  Sånt dåligt humör som bara jag kan bli på. Sen drog vi till Wesdtfield och åt min första Pretzel (finns tyvärr ingen autokorrekt på datorn) med kanel och socker, mumma så gott! Sen shoppade jag en silvriga sammetsklänning till julafton på vackra River Island! *Lycklig* så lycklig att jag bara var tvungen att visa den för den trevliga kvinnan i kassan på Pret, haha. Ibland älskar jag mig själv. Jag är så jävla skön.
 
Nyss packade jag min väska för min Sverigetripp och den består av : 3 Harry Potter bocker, Ett par smutsiga/ölade converse som ska tvättas och en nyinköpt kudde till mitt älskade bästa-rum-i-hela-världen-med-massa-vinyl-och-en-underbar-säng hemma i Buckhult! Får se om jag kan hinna med lite whitebar på lördagkväll. Nu längtar jag som satan efter mamma, pappa & Abbe (och Selma ofc.)
 
Godnatt!
Om 10 minuter här i London är det i övermorgon jag ska till Sverige! Jippi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0