Yrke: Dagisfröken

Idag var en lite speciell eller rättare sagt annorlunda dag. När jag, efter att ha jobbat morgonpasset hemma, anlänt till den Norska för att snabbt släppa av Liv och dra till gymmet, hojtar den svenska läraren för Livs grupp "Amanda, vill du jobba här idag?". Tydligen var någon personal sjuk och vikarer med kort varsel är det även en stor brist på i detta land. I hopp om att alltid kunna hjälpa alla (och lite extra pengar naturligtvis) tackade jag ja. Jag fick powerwalka hem och hämta lunch och tillbaka, (vilket ändå tog 50 minuter) för att sedan börja jobba på 3åringarnas avdelning. Drygt 15 barn, fulla med snor och för mycket energi har alltså stått på dagens agenda. Jag tycker själv att jag klarade mig riktigt bra och jag sprang mestadels runt med snorpappret i högsta hugg! Utan ro och vila tog jag med mig Liv hem och jobbade eftermiddagspasset och mina kära aupairfamilj. Freyia kom hem efter sin cooking-class med nybakta citronmuffins som vi kalasade på tillsammans med gårdagens pumpamuffins (supergoda, ska be om receptet). 
Sedan efter halv åtte någon gång, då jag slutade, har jag suttit i telefon och skype och massa smsade med massa sötnosar som jag saknar så mycket, trots att vissa befinner sig nära och andra inte ens i samma land!
 
Nu ska jag sova för imorgon väntar London finbesök av Mr Mirkovic, en av mina allra käraste vänner! På torsdag ska jag visa honom London! Och på fredag står 'exploring of Wimbledon' på listan. 



Tänkte dela med mig av en bild på vår söta vovvsing hemma, som tyvärr har varit sjuk ett tag. Men i söndags när jag pratade med pappa i telefon hörde jag minsann hennes vaksamma skall i bakgrunden då det plingade på dörren - Selma is back on track! 10 Dagar kvar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0