Brick Lane och Bio

Ännu en solig morgon omfamnade mig och London idag! Julia och jag åkte till Brick Lane, vilket vi kom fram till efter mycket om och men. Denna jäkla underground funkar aldrig som den ska! Vi strosade in på mysiga matmarknader och superhäftiga vintage-hörnor med fullt av orginella kläder i alla möjliga färger och former. Jag fick i princip dra bort Julia från de olika stånden för att hon inte skulle köpa allt, just där och då. :) Vi stötte märkligt nog på flera andra svenska aupair tjejer inne på vintagemarknaderna.
Lisa anlände och vi strosade vidare och hade trevligt. Bland annat våldgästade vi puben "Dirty Dicks" och la beslag på deras toalett i ca 15 min! Sedan åkte vi tillbaka hemmåt och hämtade upp nya Londonbon Josefin Edenborg vid Earl's Court och vidare till kära Wimbledon. Biljetterna till Perks of Being a Wallflower köptes med studentrabatt tackvare vååra svenska CSN-kort, ganska gött! Spända satt vi i biosalongen och genomled minut efter minut av bioreklam och efter fucking 30 minuter började filmen! Rookies som vi är på engelska biografer satt vi även i salongen en stund innan bions starttid medans alla andra biogäster anlände ett bra tag efter filmens faktiska starttid. En underbart vacker rulle! Emma Watson kliver ur Hermione-rollen brilliant och flera tårar fälldes under filmen gång.
Sedan satt vi och mös på Wimbledons lokala pub!
 
Julia är på g!
 
Nu äter jag Maryland cookies och tittar på Harry Potter and the Prisoner of Azkaban :D Imorgon blir det förhoppningsvis vattenaerobics utan nakenchock på gatan...
 
Bara 78 dagar kvar till Julafton och det vill säga bara 55 dagar kvar till årets Julkalender börjar: Mysteriet på Greveholm 2 <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0