Måndag 29.10

Idag var jag ledig. Det är skönt med sådana måndagar. Helgen behöver alltid en förlängning, den räcker liksom inte till. Lördag-söndag borde dygnet ha 34 timmar istället för 24... För att riktigt njuta av denna jobbfria dag sov jag länge. Sen som ni lärt er vid det här laget; Vattenaerobics, tränaren känner igen mig nu och hon ger mig tummen upp och uppmuntrande leenden, haha. 
 
Sen scrapbookade jag hela långa eftermiddagen. Jag vet att detta är ett egetkomponerat verb men flrhoppningsvis förstår ni innebörden av ordet. Tack vare Poundland (bubbeltian) kan jag nu göra egna julkort. Och det är inte ens november än, I know. Men jag lyssnade bara på pyttelite julmusik i min tomteverkstad... När jag skulle bränna ett papper i kanterna tänkte jag inte på denna lilla volym som mitt rum faktiskt har så lukten hade ingenstans att ta vägen utan bara hängde som ett gasmoln framför näsan på mig. Då jag lämnade rummet och återvände kände jag stanken; måtte inte familjen tro att jag röker på...
 
Kvällen avslutades med en pasta/pizza-middag a la Italia i Soho med ett helt gäng mysiga tjejer; närmare bestämt 9 stycken var vi. Över gatan fanns en glasseria (säkert också ett eget påhittat ord) där jag lyxade med Choklad-jordnötsglass! Det är bara i London man kan göra sånt på en måndag. Åh vilka vackra människor dom är!
Tänk, hade jag aldrig tagit mig i kragen och åkt till svenska kyrkans café den där första ensamma veckan då hade jag aldrig träffat Maja och i sin tur Johanna osv. Ibland är det bara meningen. Ibland har man rätt timing. 
 
 
Imorgon ska jag jobba ett sjuhelvetes pass. Men jag ska trots allt få se sista Harry Potter filmen med Freyia :D Så nu måste jag sova. Godnatt Sverige och London. Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0