En vanlig sketen måndag

Helgen bjöd på alldeles för mycket godsaker vilket innebär att jag har nada pengar kvar. Vilket i sin tur leder till en mycket tråkig vecka utan några som helst roligheter.
 
Så med det sagt kan jag meddela att jag ska på We Will Rock You med Ida på lördag!!!!!!!!:D Det kommer blir fett grymt!
 
Jag glömde skriva igår: När jag och brudarna var i Wimbledon precis utanför biografen/gymmet kommer en liten tjej fram och tar tag i min hand och säger "hej Amanda" och det visar sig vara Freyia. Hela familjen hade varit och badat men jag såg dom inte utan barnen såg mig och blev jätteglada. Att det dessutom var Freyia som gick fram till mig kändes jättestort eftersom hon i vanliga fall är så blyg! (En liten anekdot som man blir glad av.)
 
Idag var en vanlig sketen tråkig måndag.
Vattenaerobics. Check.
Bonda med tanterna i omklädningsrummet. Check. (Jag fick en komplimang för att min body lotion luktade gott).
Städat och damsugit mitt rum (vilket var välbehövligt). Check.
Jobbat. Check.
 
Självklart somnade den lilla i vagnen påväg hem och när hon vaknade fick jag en kram. Men 1 minut senare när jag satte ner henne på golvet tittade hon på mig som om hon hade sett ett spöke. Därifrån tog henne pappa över. jag skulle göra middag och misslyckades med potatismos. Det är helt katastrofalt. Man känner sig urkass. Men mamman hade haft samma problem så den potatissorten lär inte inhandlas igen! När föräldrarna gick ut på en springtur var jag ensam med Liv. Hon ville måla med vattenfärger. När jag sedan ska hjälpa henne på toaletten kommer föräldrarna hem  och pappan säger "Liv, vill du att mamma ska torka?" och hon svarar: "Nej! Amanda!", vid den sekunden var det sann jäkla lycka som uppstod i mig! Sedan hämtade hon ett papper till så att vi kunde måla varsin teckning, *stolt*. Jag insåg än en gång att barn kan verkligen. inte. måla. det hon målade såg ut som en igelkott men det skulle föreställa en fisk och den norska flaggan. Haha. Herregud.
 
Jag fick till min fasa veta att barnen har Half Term (de är lediga en hel vecka) Haloween veckan och jag måste antingen jobba 7-20 på haloweendagen eller 7-20 dagen efter. Det jag har att "välja på" är alltid att gå och trick&treata med barnen helt själv och missa en stor del av haloweenkvällen och maskerad eller att ta hand om tre socker-bakfulla ungar från klockan 7: när jag själv är hungover. Detta kommer suga hårt. Stenhårt. Sjukt jäkla stenhårt. 
 
Nu ska jag äta kakor och sörja mitt liv. 
Jag vill hem till älgjakten och äta mammas hemlagade mat och sova i MIN säng!
Jag har iallafall jullov hemma i Sverige från den 18 december-6 januari vilket äger! :D
 
Titta vad mina söta bror har snickrat ihop till mig! :D
 
 
Lite fina bilder från Brick Lane igår!


Kommentarer
Anonym

oh no! No halloween?! Du som hade sett fram emot det så mycket! :( Vill du ha trick & treat-sällskap med ungarna?

Svar: Haha, det blir halloween ändå kan jag lova dig!!
Amanda Buckhult Sundell

2012-10-10 @ 23:38:12
URL: http://blogg.juliapettersson.se
Julia Pettersson

Men vafan, jag skrev ju i mitt namn på förra kommentaren också! :P

2012-10-10 @ 23:38:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0