MAT

Nu sitter jag här och skriver det här inlägget för andra gången idag pågrund av att min förr så älskade mobil har kommit in i trotsåldern och blivit uppkäftig!

Jag har i flera veckor gnällt om hur äcklig mat de har här i detta brittisk-talande land men först nu har jag fått en insikt: Jag kan äta mat från alla andra delar av världen! Och det är enkelt att göra det kan jag säga. Eftersom jag befinner mig i en världmetropol lurar delikata nya rätter runt varje hörn och jag har bara inte velat se detta innan, för att jag saknar mitt kära Sverige.

Idag kom lilla Lisa levererad till Wimbledon som ett litet paket på posten. Hon stod där och väntade så gulligt- jag är alltid sen när jag ska möta henne: Förlåt! (Idag blev jag uppehållen av mamman som berättade om hennes sjuksköterskepraktik och dumhuvuden som snor mat ur hennes oöppnade förpackningar) Lisa och jag gick till gymmet och tränade alla möjliga delar och muskler i kroppen men mest tränade vi nog stämbanden och pratmusklerna! Sedan bubblade vi.

Hungriga som vargar ratade vi alla Wimbledons restauranger i jakt på det ultimata. Och som vi fann det ultimata, det perfekta! Just som vi ska nöja oss med några vanliga hederliga burgare lyses skyarna upp och vi finner Jimmy: world bar and grill. Vi möts av ett rum fylld av en Buffé så långt ögat kan nå! Förställ er en saftig blandning av Italien, Indien, Mexico & Thai, massa thai och mitt i fann vi engelska supergoda pommes! Vi knaprade räkchips, njöt av kyckling Tikka Masala och frossade i de gula och orange nyanserna av alla kryddig mat. Fulla till bristningsgränsen frågade vi ändå hur mycket den stora efterrättsbuffén kostar. "Den ingår!" Självklart är jag töntig och svarar "Well, this is my lucky day!". Dessertbuffén innehöll bl.a. små chokladiga brownies, mangocheesecake och en chokladfontän med marshmallows och färsk exotisk frukt. Och glass. Glass i Stora Lass. Mannen bakom disken langar fram en enorm bucket full of ice-cream, vanilj of course, och smällen upp en gigantisk portion som något slags metallbord. Sedan tar denna tjocka indiskmexikanska man vad som ser ut som en mini slägga och bankar glassen platt. Vid nästa steg kommer tillbehör. Vit Choklad, Maltesers och Smarties blir också inbankade i glassen! Man kunde till och med få cocktailkörsbär på toppen om man ville. Vi valde chokladsås och jordsgubbssås(självklart tog jag båda bara för att jag kunde)! Sen åt vi igen. Och igen. Jäklar vad vi åt- sådan tur att vi gymmade innan. Det bästa av allt är att priset på denna utomordentliga måltid endast kostade oss 7.99£/var! Helt rubbat!

Eftermiddagen spenderade jag med världens bästa Ian i Waterloo och centrala London där vi strosade runt och beundrade allt från himmel och jord och pratade och gjorde ingenting! Lite halloweenprylar är inköpta men inte allt. Nu ska jag hem och sova. Imorgon är jag uppe med tuppen igen kl 06.30, sen är det helg och Cobham som gäller!

Puss och Kram!


Kommentarer
Lisaaa

bästa eveeeer <3

Svar: Oh ja! Sällskapet var inte så illa heller!
Amanda Buckhult Sundell

2012-10-25 @ 21:59:59
URL: http://crackkarlsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0