Onsdag 10.10

Vårt gym hade "experter" för nedre ryggsmärta på besök och man fick gratis appointments. Det körde med en maskin över min rygg som såg ut ungefär som en sån där plats sak som en tejprulle sitter i och det de konstaterade var att när jag börjer mig frammåt så är min nedre del av ryggen så platt "That you can put a beer on it", well thank you. Så nu har jag blivit rekomenderad Yoga och fått ett papper med övningar... Efter ett träningspass gick jag mot bubbelpoolen (som alltid) men idag var den full! Därför besökte jag istället den sjukt lyxiga ångbastun. Och Nässjömänniskor våra äckliga plastbastu hemma där taket håller på att vika, den är ingenting mot var det här var. Havsblå och vit mosaik i hela bastun med blåa och vita lavastenar tillsammans med ett bäcksvart tak med gröna och blå små ljusdioder som gav intrycket av en mycket speciell stjärnhimmel. Men fasen vad ånga det var. 
 
Matvarukedjan Morrisons, över där ligger vårt gym, till höger
Odeon Bio och in där ligger ingången till Nuffield Health
 
På onsdagar som vanligt hämtar jag bara F och TB påväg till Tennislektion där Freyia och jag sitter och läser. Ungen som förra veckan pikat Freyia för att läsa Harry Potter böcker blev helt tyst när hon såg att jag satt och läsa första boken. En minut senare har hon lånat boken av mig och sitter och läser de första sidorna! 
När vi kom hem hade Jeanne gjort mat, men dessvärre pasta igen. Dvs Tredje dagen med pasta, dessa barn äter i princip bara det. Idag ska det iallafall bli Tacos!!
 
På kvällen åkte jag till Shepards Bush och utomhus på en mysig restaurang med infravärme (får mig att tänka på alla mysiga altankvällar i Buckhult) drack jag Jossan, Moa och Jessica lite vin och annat smått och gott och hade trevligt! Innan tuben hem unnade jag mig en Strawberry Shortcake och åt den sedan på tuben. Det var många som såg ut att vilja anfalla mig och roffa åt sig kakan där, kan jag säga!
 
Har fått Luciatillfällena nu, det kommer bli så roligt! Vi ska åka till brighton en heldag och Lussa till och med :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0