Onsdag 24.10

Låång sovmorgon var guld värd!
Strax efter jag hade vaknat sprang jag ut för att handla lite mat till kvällen middag, dvs pizza, och sen styrde jag kosen mot the Second Hand Bookstore och mina HarryPotter böcker fanns kvar! Så nu är jag en stolt ägare av 3 vackra kreationer av första tryck! 
 
Sen började jag jobba. Liv och jag åt lunch. Sen skulle vi hämta barnen på skolan 13.15 för de hade halv dag. Men ni förstår ju själva att det blev kaos när två barn ska plockas upp exakt samma tid i två olika delar av skolan. När jag väl lyckats få tag på en väldigt sent utsläppt TB och är iväg för att hämta F är hon borta. Jag känner paniken börja bubbla och attackerar första bästa förälder och frågar om hennes klass är utsläppt. 4 föräldrar senare får jag veta att man måste till receptionen och därifrån blir jag ledd in i gympasalen där alla "borttappade" barn sitter. Denna dag var det fullt av dem! Freyias vita ansikte började sakta återfå färgen när vi gick hemmåt. Usch vad jag hatar att låta folk vänta och speciellt ensamma barn. Men allt gick bra. Efter lite kolhydrater i form av våfflor bar det iväg till simlektion och simmnig med barnen. De tyckte det var otroligt kul att kittla mig på magen när jag flöt runt; föll inte mig i smaken! Hemma igen bad barnen mig att få leka ute. Detta var första gången de har velat det! Pizzatime var mysig och sen satt jag och spelade gitarr för barnen som uppskattade detta otroligt mycket. Freyia fick lära sig att spela Em, med hennes lilla hand var det en superprestation! De älskade Beat It, så den ska jag sjunga på hennes kalas den 10 november:)
 
Imorgon är jag ledig! Lisa och jag ska gymma som idioter och sen bada bubbelpool tills våra fingrar blir till russin! Lyllos den flickan, hon får åka till Sverige på fredag. Sen ska jag spise, sorry menar äta (vem trodde att jag skulle börja snacka norsk-svensk istället för svengelska) och gå på en independent-film med Ian; han har skvallrat om att det ska finnas morotskaka att smaska på under bion, jag hoppas han har rätt.. :)
 
Idag är det förresten FN-dagen, men tydligen firas det inte alls här. Jag såg en gammal vän (Hanna om du läser detta var det du!) nämna Norråsas underbara FN-konserter, dom saknar man allt!
 
Kram och kyss och hjärtligt tack sen men nu ska jag ut och bränna grannbaracken!
 
 
 
Jag ser att många lägger upp gamla studentbilder och jag ska inte vara sämre; detta är nog den bilden som förklarar NVB09 bästa studentsvslutningsfest!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0