Polskt ursprung

En väl värd söndag som för första gången på evigheter var lugn. Till skillnad från tidigare veckoslut som präglats av stressiga och turistiga marknader eller hemska bakfyllor så var denna söndagen superbra!
 
Jag åkte till Chiswick där Jossan bor och fick titta in i hennes söta lilla rum (och fick även en guidad tur genom resten av huset). Vi beastämde oss för att vara nyttiga och gå till köpcentret Westfield i Shepards Bush, efter lite kringelikrokiga omvägar, kom vi rätt! Poundland levererade massa scrapbooking-nödvändigheter som jag behöver imorgon när jag ska ta mig an mitt höstprojekt och även en hel del onyttigheter från socker- och kalorihyllan! Paraply, 1£, check. Utanför affären; Regn, check! Perfekt. Någon fönstershoppande-timme senare letade vi i restaurangvimlet efter lite riktig mat, men fasen vad de gillar kyckling och mackor i detta landet. Efter att ha övervägt en Jamie Oliver restaurang där kön ringlade ut i regnet hittade vi till Patio, som låg inklämd mellan en "grillad-kyckling"-bar och någon läskig lokal som har kunnat innehålla allt mellan himmel och jord. Lite mat fick vi i oss serverat från den polska servitrisen; det läskiga var att i bakgrunden sprang massa unga tjejer runt, upp och ner i ett litet trapphus alldeles där bak i reestaurangen; fick en läskig känsla av att trafficking pågår; jag hoppas verkligen att vi uppfattade hela grejen fel. Mätta och goa; rödvinssås är polackerna inte bra på. Kära polacker, man baserar INTE en vinsås på tomatskross! VI tog varsin kaka på ett kafé efteråt och sen skiljdes de två nässjöborna åter igen. Att ha lilla Josefin här är en sådan otrolig trygghet. En välbehövd dag till att stanna upp från Londons drama.
 
 
Imorgon är jag ledig och ska köra vattenaerobics på morgonen och sen scrapbooka och (jag vet att det är för tidigt) lyssna på julmusik, instängd på mitt rum hela eftermiddagen!


Kommentarer
Wilma Sundell

Oj! Första söndagen utan alkohol, hur känns det?

Svar: Hörredu, nu ska du inte vara sån! Söndagar är återhämtningsdagen; då dricks inget förutom vatten och te! Jag har så mycket att lära dig lilla Kusin!
Amanda Buckhult Sundell

2012-10-29 @ 06:35:06
Wilma Sundell

Ja ja! Kanske du har men det stämmer nästan så säg inget.

2012-10-30 @ 21:26:39
Wilma Sundell

Jag är faktiskt inte liten längre jag är längre än mamma i alla fall!

Svar: Haha. Du kommer alltid vara "lilla du" wilma; jag kommer alltid vara längre än dig!
Amanda Buckhult Sundell

2012-10-30 @ 21:28:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0