Tacos-Torsdag

Efter att ha stängt av väckarklockan i sömnen, vaknade jag måttligt stressad men jag hann trots allt med en riktig megafrukost. Människorna här äter typ inte frukost utan bara en skål med Cherios och mjölk. Jag äter i princip lika mycket som hela familjen med 2 vuxna och 3 barn gör tillsammans! Underbart möte med pappan i köket. Han tittar mig rakt in i ögonen och säger: "Det blev för mycket rödvin igår!". De måste ha väldigt givande fotbollsträningar i detta land.
 
Jag tog tuben mot Balham där jag skulle möte några trevliga flickor. Misstag nummer två efter väckarklocka-missödet var att jag valde linser just denna dag och Underground+Linser= "Linser nästan blåser ut ur ögonen när tåget bromsar in". Inte väldens bästa känsla :P Oviktigt vetande. I Balham hade vi en mysig fika och strosade lite på gatorna, tittade på de konstiga matvarorna och var inne på underbara Poundland där allt kostar 1 pund men just denna affär hette 99p, - allt kostade 99p. Logiskt. Haha. Vi hade supermysiga konversationer i den värmande höstsolen och bara vädret idag gjorde en glad!
 
Elin, Michaela, Linnéa , (moí), Lizette 
 
Jobbet bestod av uppsamling av 4 barn - herregud, det känns som de förökas dag för dag. Sedan gjorde jag min favorit rätt: Tacos med Guacamole. Jag förväntade mig att barnen skulle jubla av glädje, men icke sa nicke. Dessa barn hade aldrig ätit Tacos på mitt vis innan. Och självklart föll inte guacamolen dem i smaken, trots att den var ett mästerverk. De fyllde iallafall sina tacobröd med köttfärs och majs. Någon vågade väl sig på en och annan gurkbit men annars så var de inte så uppfinningsrika eller villiga att pröva nya smaker. Jag hade lektion i hur man vek bröden men det visade sig även att jag hade behövt ha lektion i hur man äter en jädra tacos. De var som små grisar! Det var köttfärs och majs Ö V E R A L L T. De tyckte i vilket fall som helst om denna maträtt väldigt mycket, vilket kändes jättekul! Min vanliga sweep av köket, (jag sopar bara med en sopkvast) brukar ta max 3 min idag tog det 10 jäkla minuter att få bort alla matrester. Hur kan inte barn ha fått lära sig hur man äter tacos?!
 
Kvällens långpromenad blev längre än vanligt med telefonsamtal, smsande och köp av Häägen-Daaz glass m.m så efter en timme och 20 min fick jag ett oroligt sms av mamman där hon undrade om hon behövde oroa sig över att jag tog en väldigt lång promenad så sent på kvällen i mörkret. Det kändes underbart skönt att de faktiskt bryr sig om mig!
 
Nu har jag varit jätteonyttig och ätit alldeles för mycket glass och chips samtidigt som jag kollat på världens bästa the Hangover; vem kom på en sådan sjuk film?

Här kommer lite fina bilder från poängjakten i söndags:
 
Utmaning: Ta kort på en bulldog


Utmaning : Ta kort i sparkling dress och high heels - Vi körde både sparkling dress och sparkling heels. Kan bara meddela att denna klänning skulle ha kostat oss 250pund om vi fullfölj köpet. Grym tur att vi mötte en asgo dansk brud som jobbade där!


Utmaning: Bryt arm med en främling på en pub
WANTED. Om någon vet vem denna sötnosen är kontakta mig! 



Utmaning: Ta kort på två främlingar som kysser dig på kinden. 
Vi hittade 4 asiatiska tjejer och denna pojk inne på en mysig liten pub i centrala London och älskade utmaningarna och ville i princip  göra allt på listan, haha.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0