Tisdag och jag kan äta

Som jag sa i tidgare nlägg denna morgonen började också kl 7.  Idag vaknade jag upp utan magont, men lite svettningarkvar; detta måste varit något virus också...
 
Jag väckte barnen och allt gick bra. När de stora har Half term nästa vecka ska F och jag ha en Harry Potter dag och titta på Deathly Hallows, part 1 &2, jag tror faktiskt både hon och jag ser fram emot det lika mycket! På förmiddagen bakade Liv och jag kladdkaka! Och har en supersöt bild på ungen med en turkos slickepott (ett ord hon tyckte var mycket roligt att säga), men jag är för lat och har för ont i ryggen för att sträcka mig efter sladden och ladda över bilden på datorn, sorry to disappoint you. Sen lämnade jag av Liv på en lunch-playdate och jag fick för första gången på 36 timmar (sovtiden under natten räknas inte) lite egentid. Jag simmade och satte mig sen lääänge i min underbara bubbelpool. Okej, gymmet bubbelpool. Jag tror jag kan säga att jag är den gymbesökare som besöker bubbelpoolen mest flitigt; mina 60£ i månaden ger snart vaulta så mycket som jag bubblar! Hihi. efter denna avslappning, fick jag självklart ont i ryggen. Får jag inte alltid det när jag först jobbar stenhårt och sen slappnar av? Varför!? Dagen fortsatte bra och efter maten idag festade vi med kladdkaka och sen hade vi lite bokläsningsmys (Harry Potter högläsning från moí of course). Liv säger läs mer Peppa Pig, jag säger nej, hon tittar på mig och lägger ner huvudet på kudden och somnar ändå; tala om trött flicka.
 
När pappan här i huset kommer hem hör jag honom skramla i köket och sen kommer han upp och säger "Det var en god kaka! Får jag äta upp allt?" Och jag kan meddela att jag och 3 barn åt halva, han ville alltså äta hela andra halvan. Jag påpekade att han borde vara så snäll och spara lite till sin fru som denna veckan jobbar sjukligt hemska tider och hans svar är "Det Jeanne inte vet skadas hon inte av" . Han är sånt jäkla chokladmonster denna norska viking! Sen sa han även "Tack för idag! Du är för flink (åh norrmän, haha) på det här! Du får mig att se dålig ut", det måste väl ändå vara bra respons? :))
 
Jag har förjäves letat efter billiga biljetter till Sverige hem i helgen efter som jag är ledig fredag lördag söndag måndag men bara för att, så har alla flygbolog höjt varenda flygbiljett med 1000 kr. Tack så jävla mycket. PÅ fredag får jag iallfall komma ut till skogen i Cobham, hos Julia! 
 
 
I vår secondhand book store har jag hittat massa fina 1st edition av harry potter böcker med dessa motiver. 5an, 6an och 7an finns, 5 pund st. Finns de kvar imorgon slår jag till. Då har jag sedan en anledning till att varje dag besöka bokaffären i jakt på resten av samiljen med samma covers. Böcker<3


Kommentarer
Elin

AMANDA! vet inte vart du flyger, men sas har ju ungdomsbiljetter.. krångliga undomsbiletter men himla mycket billigare! PUUSS

2012-10-25 @ 11:35:09
URL: http://www.elinmathildan.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0