Übertaggade fredagsbrudar och bakishäng i Hyde Park

En fredag med simmning, ostbågar (som inte var lika goda som OLWs bästa cheese doodles), cake sale, hämta två barn och ta dem till simlektion. Denna gång valde jag att vara en äkta mamma och bara sitta på bänken bredvid istället för att simma med dom. De visade upp alla sin fix och trix och var mycket stolta när jag gav dem tummen upp. :) 
 
Efter jobbet anlände lilla söta Julia och vi ÜBERTAGGADE på en utekväll.
 
Måttligt fyllda med lycka i våra kroppar begav vi oss mot Clapham där vi mötte upp Elin som bor i närheten och ytterligare två aupairer, min älskade högstadiet-buddy Josefin Edenborg och Josse (även hon vid namn Josefin)! Från Babel med strawberry mojitos och snygga killar som tex min "white knight" som räddade mig från ölduschar då denna bar var överfyllde av euforiskt laddade afterwork Londonbor - till the Slug and Lettuce där drinkarna kostade billigt billigt! 2-4-1! Rocktail med somrig jordgubbsmak och självklart en oundviklig dos av alkohol var supergod!
 
En trevlig australiensare senare drog vi singeltjejer mot the Grand där vi dansade hela natten lång. När Euphoria brann i högtalarna ägde vi dansgolvet. 
Garderobspersonalen var de otrevligaste i hela London så i deras tip box (dricks) bidrog vi (Julia) med ett tuggat tuggummi och jag kan meddela att detta var den hjärtligaste gesten vi gjorde... På nattamatens näste Subway stötte vi på fransmännen som beställde på sitt eget lilla vis: "Can I have a 6-inch sub, s'il vous plaît!" Haha, vi skrattade så vi grät och jag försökte impa med "Voulez vous coucher avec moi ce soir" och Julia drog någon mening om att hon är en farlig krokodil på stadig franska, Nattbussen hem var bara motbjudande. En halvtimme senare sussade vi så sött hemma på Lucky Number 13!
Denna är mina nya favoritgata<3
 
Med en gnutta ryggskott efter nattens bravader och träningsvärk, på ställen jag inte visste att träningsvärk kunde existera, från torsdagens Yoga dorg vi idag mot Hyde Park och utforskade denna höstfärgade park och alla dess vattenhålor!
 
Vi mötte upp Jossan och senare också Frida och hade en mysig sen lunch på Leon med fairtrade mat och ekologiska servetter. Sedan åt vi onyttiga bakelser och frossade i China Towns obegripliga pryttlar och vackra skulpturer av geishor!
Nu somnar jag nästan av utmattning, ibland är babysit bra, för det får en att inse att lite sömn faktiskt inte vore så dumt...
 
66 dagar kvar tills jag möter Sveriges kalla vindar men varma kramar av nära och kära
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0