Vattenaerobics

Gick på först vattenaerobics-passet denna förmiddag och efter 2,5 år i Sverige var detta en aning annorlunda. Övningarna var i princip den samma, åldersgruppen i princip den samma, dvs att jag drog ner medelåldern med ca 20 år haha och intruktören lika pushig som Carolina hemma i Nässjö MEN det var en stor skillnad. Pool-jäveln var bara 1,2m djup noch jag är van vid att ha vatten i höjd med armhålorna för att kunna göra övningarna så bra som möjligt. Pga alla pygmé-britter är alltså vattennivån 30 cm lägre, troligtvis så att ingen ska drunka, vilket bidrog till att mina lårmuskler fick kämpa rejält då jag hela tiden befann mig i någonslag lutning för att vara under vattnet. Det var grymt skönt i alla fall! Jag kan även meddela att jag ökade medellängden med typ 10 cm , efter som det var jag, 175cm och 20 st 159cm långa(ursäkta jag menar korta) vithåriga tanter och 2 asiater. Men jag är inte bitter!
 
Bild från igår: Linnéa, Elin & Julia 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0