Bada, Burgerking & Babysit

Ledig fram till klockan 14, vilket jag utnyttjade till att sova, läsa, äta och ringa Llyods bank och sitta i bankkö i 2år. Jag har nu lyckats överföra pengar från mitt svenska konto till mitt engelska meeen, bara för att jag slutförde överföring efter klockan 6 på kvällen kommer inte pengarna förrän på måndag = suger.
 
Jag hämtade Liv. Gick på Cake Sale - där de varje fredag samlar in pengar till någon skolgrej, på Freyias skola, köpte mycket söta och fina cupcakes; jag riktigt såg hur det vattnades i munnen på barnen när jag tog fram burken! Sedan gick vi till gymmet för barnen har simskola på fredagr och jag skulle även bada samtidigt med Liv! Allt gick super! Den lilla var som en fisk i vattnet och brydde sig inte om hon fick vatten över huvudet, bara hon fick simma med sin frigolit-noodle! Det var jättemysigt och sen tog jag och barnen varsin lång dusch var innan vi begav oss mot BurgerKing! Allt jag otroligt smärtfritt och vi hade riktigt mysigt. Eftersom jag började morgonen med en gråtattack och hemlängtan kändes detta som en oerhört bra vändning :)
 
Ikväll har jag varit barnvakt och jag när jag skulle läsa högt ur Freyias Harry Potter bok fastnade jag totalt, det blev nog närmare 7 sidor än 2 jag först tänkt! Hela tandbortning - läsa - och gå till säng - perioden gick relativt enkelt faktiskt!
 
Sedan skypeade jag med min kära Linn och även Lisbeth tog sig en sväng om i cam:en!
Föräldrarna kom hem nyss och jag ångrar nu att jag inte har köpt något snacks tills ikväll!!
 
Nu ska jag fortsätta till på S10E01 av Two and a Half Men som jag avbröt bara för att skriva här! Ha det gött Sweden!
 
Just det, om någon bryr sig så jag har även handskrivit ett långt brev till farmor som jag posta imorgon, frågan är bara vart man kan köpa frimärke i denna stan...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0