Helg nummer två i London

Lördagen börjar med att jag blev bjuden på lunch av pappan i familjen! Jag, han och Liv, resten av familj var på ett kalas typ :) Han förklarar för mig att jag inte får åka hem till Sverige förrän jag har lärt mig att dricka Guinness öl. Sedan är jag barnvakt från halv 1 tiden till klockan 6 och jag tar med Liv på ett barnkalas i Putney hos hennes bästa vän. Att åka buss med en treåring i London är inte att rekomendera, men vi kom dit levande! Väl framme vid rätt adress var man tvungen att slå in massa koder på en guldbricka för att grindarna till den stora innegården skulle öppnas. Där inne låg varckra vita hus!
Jag lämnar Liv på kalaset där man visar sig vara norsksvensk! Eftersom en stor park låg nära tillhand begav jag mig ut i denna och andades in av skogens sköna natur!
 
Sedan gick jag lite vilse. Of course. jag begav mig tillbaka till the big mansion party 2 timmar senare och välkomnas med ett glas rosé, underbara barnkalas i London! Alla föräldrar var där och minglade och väldigt många var svenskar, jag fick ständigt kommentaren "Which one is yours?", Ser man inte att jag är 19 år? Skulle jag ha en 4 årig dotter? Det var i alla fall mycket trevligt!
Jag kände mig en aning missanpassad på rosé/barnpartyt i min Superman t-shirt, mer som att jag var där som ett barn än en vuxen!
Kvällen fortsatte i Camden med Frida och Lisa - härligaste tjejerna! Vi ölade på en pub som heter The Dublin Castle. Där man kan säga att Lisa och Frida är stammisar, till och med vakterna vet deras namn!
Lisa och Buckhult!
Och Buckhult och Frida!

Fridas värdfamiljs morföräldrar känner för sjutton Alan Rickman - Svererus Snape, jag dör. De har hans trollstav från sista filminspelning, jag dör. Orättvist som attan, jag dör. Haha. :)
 
Vi drog vidare och dansade på lite oanständiga klubbar i London, och hade asnice! Supergo kväll med roliga nya människor!
 
SÖNDAG
 
Efter 5 timmars sömn träffade jag Julia på Wimbledon station, vi begav oss för att träffa Maja och Johanna för en fika innan Poängjakten, mycket trevligt! Sedan var själva poängjakten med alla aupairer, en slags aupairträff! Vi delades in lag om 4 pers och fick ett helt A4 av utmaning i poängklasserna 1p, 2p 3p 5p och 10p. Tex:
1p - Ett kort på Big Ben och någon i laget måste vara med på bilden
2p - 2 främlingar kyssar en av lagmedlemmarna på kinderna eller armbrottning med en främling på en pub, vilket jag fick göra med den sötaste killen i hela världen (bilder kommer.)
3p - Samla minst 5 främlingar och sjung en sång osv
5p - Filma när du rider på en häst
10p - Gör en show och visa i Covent garden piazza:; Vår bestod av jonglerande med apelsiner och dansrörelser till när vi sjöng SuperTrouper!
En superrolig dag med underbart galna människor och fotvärk så det smäller om det efter att ha bevandrat HELA centrala London!
Vi avslutade vid Trafalgar Square och mitt lag kom 3:a av 7 med 93p medan det vinnande laget fick 114p. Prispotten var allas ihopsamlade medverkanavgift: 1 pund.
(instagrams dåliga bildkvalitet)
Imorgon ska jag äntligen på vatten aerobics, och sen massa jobb!
Peace out London.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0