Kort och gott om min första snöiga helg i London


 
Jossan dök upp på fredagskvällen med mumsigt rödvin till vårt tilltugg (chips, dipp, M&M, Maltesers, Areo och Mars-glss. Ja vi slog på stort). Vi hade en mysig kväll med The Killers och massa tjejsnack som bara två brudar från Nässjö kan ha. Vi somnade tidigt men nöjt av 11 timmars härlig sömn. Det blev en lugn lördag med lite shopping i Clapham framåt eftermiddagen innan vi köpte på oss tacoingredienser, rosé och åkte hem till Jossans nya bohemiska boning i Kensal Rise (Drygt en timmes kollektivtraffik norrut från Wimbledon). Tacosen la sig med kärlek i magen och vi åkte till Angel för en kväll på vår favorit indieklubb Propaganda. En lokal pub bjöd på trevligt sällskap och god dryck. Lite nya tjejer dök upp som var superhärliga, Linnea och Olivia som jag lärde känna förra helgen slöt sig till gruppen och mina fina UppsalaJohanna som bor i Angel drog sig från plugget för att få dansa av sig. Och dansa av oss var vad vi gjorde. Från kl 23.30-03.30 dansade vi. Club de Fromage bjöd på den bästa 80 och 90talsmusiken blandat mid indiehits. Mamma Mia var det redigt drag i. Abba slår allt. Vi dansade till svetten inte vill sluta produceras och klockan blev på tok för mycket. Kebab-Klassiker efteråt ledde till en trevlig pratstund med två engelsmän, varav en från Wimbledon och en hade just haft ett gig med sin akustiska gitarr. Jag väntar på att musik ska skickas till mig från honom. Vid halv 6 var jag hemma och innan klockan hann slå sex slag somnade jag tungt.
 
Söndagen har varit 4,5 timmars sömn. Ikea med underbara Michaela. Vi gjorde något vi inte fick. VI ÅKTE KUNDVAGN. Kände mig som 5 år igen. Köttbullar åts. Ljus, godis, lingonsylt, korv och en vacker röd ros inhandlades. Vi skrattade. Vi hade en mysig söndag. På spårvagnen hem bara väntade vi på att en kontrollant skulle ta fast Michaela för hennes tjuvåkande, men även om de upprepade straffen lite väl många gången i högtalarna, just bara för att, så kom hon hem välbehållen. Sicken dag.
 
Nu har jag just ätit Lamm-Söndags-Middag med familjen. Det blev party med glowsticks (lys-stickor?) och Thriller! Väldigt trevligt och gemytligt. Dock fick jag reda på att det var Per, den godisgrisen, som käkat upp mina Mars-glassar!!!!!
 
Nu ska jag titta lite serier och förhoppningsvis en film innan jag äntligen ska få somna in igen. 


 
 
 
 
 
 
'
 
Det var kallat så in i Norden i Clapham.  Åkte för första gången Overground. (Det är en en tub men den går över marken som ett tåg.)
 
Tacos med Josebus
 
 
Johanna och jag drack rödvin med göas den här gången...
 
Mysigt pubhäng. Jag, Sara, Jossan och Linnea
 
 


 
 
Vi var busiga på Ikea...
 
 
 
Michaelas dröm om att åka kundvagn gick äntligen i uppfyllelse


Åh min ros. Hela rummet blev mysigare med den.
 
 
Ses om en månad Sverige.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0