Mojito Måndag

Idag blir det ett kort inlägg.
När jag vaknade imorse förvånades jag av över att snön låg kvar! Jag trodde, som alla andra dagar, att den skulle ha försvunnit. Så i kyla och issnö trampade jag iväg för ett vattengympa pass. (Provade bikinitrosor på Tk Maxx innan vattenträningen men de tillverkar tamejfasen inte några riktiga trosor- bara sådana som består av en minitygbit. Måste man alltså börja ha baddräkt nu när mina Speedo har gett med sig?!) En riktigt skön lektion i alla fall. Där jag ägde ut alla tanter. MOahah.  Lunchen blev klyftpotatis (har äntligen fått henne att köpa potatis!) och lammsteken som blev över från igår. Åhh jag älskar mat.
Jag jobbade och kände av ryggvärken som smugit sig fram under dagen. Barnen var fortfarande helt slut efter helgens all pulkaåkning och snöbollskastning. Lite efter sju springer Jeanne in genom dörren och hon skiner av lycka då hon klarat sitt praktiska test från i December! Tummen upp för min duktiga värdmamma! Hon tackade även för mitt stöd, vilket man blir så otroligt glad för. Jag åkte iväg till Clapham Junction för att träffa Sara som bor i min älskade Idas gamla aupair familj. Då jag anländer till stationen inser jag misstaget i att inte ha bytt nummer. Men efter 25 minuter av förvirring från bådas håll, hittar vi varandra!! 2-4-1 (två för en) HallonMojitos på Babel serverades av en trevlig svensk tjej som bott här ungefär lika länge som jag. Världen är liten och svenskar finns överallt. Sara och jag pratade igenom allt som man kan tänkas behöva och när klockan slog mycket drog vi oss tillbaka till våra små krypin i olika delar av London. Nu ska jag försöka dämpa mitt ryggont med Ipren och Pringles.
 
Chao.
 

(Bara för att jag saknar Ida.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0