Nyfunnen!

Snön faller ner och lägger sig som en ljudskyddande svalt täcke. Bilarnas sommardäck slirar och polisersirener hörs stup i kvarten. Denna snö är varmt (jag menar kallt?) välkommen på min fritid men inte under aupairjobbet. Vare sig med eller utan bil kommer jobbet om någon timme bli fruktansvärt tufft. Men barnen lär vara lyckliga som lärkor.





Mitt i snökaoset gav jag mig ut på upptäcksfärd och när jag gått mitt min lilla genväg till bankomaten ser jag åter igen Sainsburys-skyllten men ingen mataffär. Jeanne brukar dessutom referera till affären så den måste bannimig finnas. Jag glider fram på snön runt hörnet på byggnaden jag aldrig ha vågat passera tidigare. Och där ligger det. Stora Härliga Sainsburys. Nu är Jossans och min myskväll räddad.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0