Tillkännagivanden

Här med har jag lite tillkännagivanden att göra; vissa för att jag bara vill att alla ska veta hur awesome och cool jag är, vissa för att det har kommit in klagomål och vissa bara för att jag hittade gamla bilder och minnen!
 
1. HEALTH SCORE (Hälso-resultat?)
För över tre månader sen började jag på den dyraste gymmet i Wimbledon och tänkte, "aja, vi får väl se vad detta är någonting". Mitt Health Score då (ett värde mellan 1-100, 100 är bäst, som säger hur bra din kropp är på att omvandla syre-koldioxid osv och använda det på rätt sätt i kroppen) låg på 79 vilket är väldigt bra!
IDAG mina kära vänner låg det på 85!!!!!!! Det betyder att jag har flyttats upp en hel "hälsogrupp" och jag börjar komma i fatt Jeanne som ligger på 97. (Vilket jag fick veta idag var det bästa scoret på hela gymmet så jag jobbar verkligen efter eliten!)
För detta belönade jag mig själv med HARRY POTTER BOXEN och RENT på Hmw!
 




2.
Jag ska nu meddela något mycket allvarligt. 
- Jag hade fel. (Folk läs detta för det kommer ni aldrig få höra mig säga igen)
 
Jag har låtit min kära moder få ta åt sig äran för den här himleska Morotssoppan jag alltid babblar om. För att göra alla parter glada vill jag nu meddela att det är min moster som kommit fram med detta recept! Förlåt lilla Ulle. Bara för det vill jag dela med av av ett superdupergammal kort på henne och mig från en väldigt rolig dag på A6 för hundra år sedan! Detta kort ligger alltid i min plånbok:)
 


3. Ville bara visa alla min söta lilla kusin för att jag hittade denna bilden.
 

Jag: "Tilda kan du le?"
Och hon gör detta. 
Underbart.
 
4. Idag VAR det sol och vår i Wimbledon. Solen tillochmed värmde och bländade. (Detta har tyvärr nu övergått i regn). Då kom jag och tänka på Norråsa-dagarna! Tiden då första dagen med Converse och vårjacka betydde "På Lunch-rasten går vi till Leffes Låda och köper mjukglass!". Det var tider det!
 
5. Den femte och sista shout-outen är både positiv och inte positiv. Idag kom hanterverkarna och målade om min äckliga fuktvägg. MEN hade jag fått veta detta i för väg? Nej! Så det var bara ren tur att jag gick upp just när de skulle in här. Det är typ fjärde-femte gången vi har hantverkare här och jag får inte veta något. Det sura med det hela är att han ska måla klart väggen på lördag KLOCKAN 7.30!! Jag tänker strejka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0