Tisdags Träning

För er som vill läsa om en ointressant vardag kommer här lite om min!
 
Jag passade på att gymma lite i mina nya träningsbyxor, som var helt gudomligt sköna; 5 km på crosstrainern kändes välbehövligt och riktigt bra! Sen bjöd jag över Michaela på pastasallad lunch och lite annat smått och gott. Vingar av Glas avslutades äntligen och vi bara vilade med lite Janis Ian (Means Girls så klart. Eller Elaka Flickor som den svenska texten döpt filmen till) resten av tiden innan jobbet kallade.
 
Jag gick verkligen i tid och fick släpa mig mot Barnehagen, första gånge Liv följde med mig frivilligt och jag fick en present av henne. Ett papper med en gulfläck. Ungerbar konst. Haha. Ska man skratta eller gråta?
Freyia hade haft sin audition för talangjakten i skolan idag då hon och några sjungit Mamma Mia; de får veta nästa vecka om de går vidare. Tydligen hade en hel del ungar dansat till Gangnamn Style!!
 
Jag gjorde barnens nya favorit; ungspannkaka och morotsoppa till mig. Denna morotsoppa, som är mammas recept, är gudomlig!
 
På kvällen träffade jag en ny aupair i Wimbledon vi drack kaffe och åt väldigt onyttig chokladkaka på The Slug, så nu mår jag nästan lite illa...
 
Efter dagar av förvirring inför allt som har med framtiden att göra är jag riktigt trött. Det känns inte som att jag har tid att tänka igenom saker och ting eller ens reflektera över vad jag innerst inne tycker. Livet är ganska krävande just nu men jag försöker njuta av Londons härligheter. Jag frågade Jeanne idag om när körsbärsblommorna slår ut, eftersom det är mitt favorit vårtecken; svarat var mars-april; precis som Sverige. Jag som hade förväntat mig vår redan i slutet av februari här. 
 
Godnatt!
 

Mmm...mat!



Jag står numera med i den Norska Skolans Adressbok; riktigt coolt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0