Vandraren

Torsdagen var en dag av vandring. För en halvtimma crosstrainer på gymmet. Efteråt vandrade jag och Michaela hela vägen till Colliers Wood och tillbaka. Vilket inte var så långt som tubkartan antyder... Hittade äntligen ett par (svinbilliga) bikinitrosor på Sports Direct- de hade allt förutom tillräckliga provrum- så att jag kan fortsätta mina vattenaerobics - jag känner mig inte redo att lämna gaymannen än! Efteråt anfölls jag av sprängande huvudvärk som  återvände och gav sig av flera gånger om. Jag hämtade barnen och eftersom Jeanne var hemma denna dagen gjorde jag inte mycket mer än att laga mat och sy och laga ett par av Torbjörns trasiga vantar. (Idag var hans skoluniformsbyxor sönder mitt fram. Den pojken tror jag sliter sönder sina kläder bara så jag ska få arbete!)
 
Vid sju sprang jag ut och åkte till Waterloo. Därifrån vandrandrade jag ytterligare. Och denna vackra kvällsvandring bjöd på en sådan känsla som gör att man aldrig vill lämna den här staden. Themsens vackra skyliner från upplysta byggnader, London Eye och St Pauls Catherdral; allt är hundra gånger vackrare kvällstid. Då jag korsade floden insåg jag verkligen hur modigt och hur nyttigt det har varit för mig att ta med mitt pick och pack till London. Väl framme vid Leicester Square fick jag som vanligt vänta, hade inte förväntat mig n¨got annat då jag är en del av Edenborgarnas värld. All dök upp och vi gick till Slug And Lettuce. Alla drinkar 2 för 1! Woo Woo är en riktigt höjdare. Josefin, som jag har träffat innan och en mycket trevlig tjej vid namn Anna (som har varit i the Cavern i Liverpool- jag är så avundsjuk!!). Bordet i jämte ockuperades av två australienare varvav en var en exakt kopia av Raj Koothrappali i The Big Bang Theory och den andra hade kunant vara en av bröderna Weasly i Harry Potter med det morotsfärgade håret. De var i alla fall jättetrevligt, Raj kanske var lite väl mycket, men gingern presenterade sig som "Michael, or Mick. Mick Dundee!". Han var riktigt cool och välberest; hade tillochmed vandrat i Norge för att få se Norrsken. Efter en aning för många drinkar bjöds vi på sambucashots. Och då klockan närmade sig tolv lämnade vi vårt favoritställe och insåg en bit bort att vi glömt betala för Nachosen. (idag fick vi veta att killarna hade fått betala för dom. haha) Vi gick till en (turist)bar som inte var alls min stil och äckliga män dansar alldeles för oacceptabelt nära. Men vi hade kul. Trött som man är på en vanlig sketen torsdag drog vi oss hemmåt och jag landade i sängen vid tre-tiden. 
 
Fredagen inleddes därför med en sovmorgon fram tills jobbet; bada med tre galna barn. Liv gjorde seriöst magplask eller magbomb 10 gånger och var lika glad varje gång. En galning. Under min babysit hade vi filmkväll med Dolphin Tale som var mysigt bra och sedan tog jag mig an Dirty dancing för sjuttielfte gången! Allt lika bra. Nu ska jag läsa lite (inappropriate) bok och sen sova!
 
God natt alla!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0